Regulamin sklepu i przepisowa polityka prywatności
Dla wielu właścicieli punktów sprzedaży online problematyczne jest wdrażanie zasad unijnej dyrektywy RODO oraz postanowień polskiej ustawy o ochronie danych osobowych, obowiązującej od maja 2018 roku. Zawarte we wspomnianych wyżej aktach prawnych przepisy są opracowane dość szczegółowo. Przedsiębiorca, chcąc poznać je dokładnie, musi przeanalizować pokaźną ilość rozdziałów i podpunktów, odseparować te, które go nie dotyczą oraz wdrożyć rozwiązania wymagane przez zapisy odnoszące się do prowadzonej przez niego działalności. Tego typu wiedza jest niezbędna, gdy administrator punktu online chce samodzielnie opracować dokumentację, na którą składa się między innymi polityka prywatności sklepu internetowego, czy też instrukcja zarządzania systemem informatycznym.
Aby zrozumieć czytaną treść, niezbędna jest również pewna wiedza z zakresu prawa, pozwalająca na właściwą interpretację przepisów. Wiele osób nawet po zapoznaniu się z treścią ustaw nadal nie jest świadomymi, jak napisać regulamin sklepu internetowego, by spełniał on wszystkie wymogi i jednocześnie zapewniał właścicielowi ochronę prawną w sytuacji pojawienia się roszczeniowego klienta. Dużym ułatwieniem jest skorzystanie ze wsparcia, jakie może zaproponować kompetentny realizator, specjalizujący się prawie dotyczącym ochrony danych osobowych. Swoje usługi w powyższym zakresie świadczy Kancelaria Adwokacka Katarzyna Rodacka. Jej kadra zadba o odpowiednią formę i treść wymaganej dokumentacji sklepu oraz aktualizowanie informacji odnoszących się do prowadzonej przez właściciela działalności.